PROJEKT UNIWERSYTETU IM. JANA KOCHANOWSKIEGO

W sercu Kampusu uniwersyteckiego Uniwersytetu im. J. Kochanowskiego  biuro projektowe zaprojektowało budynek edukacyjny, który jest nie tylko funkcjonalny ale nowoczesny i zintegrowany z otoczeniem. Budynek został zaprojektowany w taki sposób, aby harmonijnie wpisywać się w istniejące ukształtowanie terenu oraz tworzyć wyjątkową przestrzeń dla wspólnoty akademickiej.

Zaprojektowany budynek  – położony w bezpośrednim sąsiedztwie Biblioteki i Centrum Sportu, wraz z przyległym dziedzińcem uniwersyteckim, budynek staje się miejscem, gdzie różne aspekty życia akademickiego łączą się w jedną spójną przestrzeń.

Projekt zakłada wtopienie się w krajobraz, stając się naturalnym przedłużeniem otaczającej go przestrzeni. Jest to nie tylko aspekt praktyczny lecz również wyraz szacunku dla kontekstu  krajobrazowego. Projektowana bryła wraz otoczeniem tworzą unikalną i harmonijną całość

Projekt

Wyraźnie zaznaczona elewacja frontowa to wizytówka projektu, która podkreśla nowoczesność i estetykę budynku. Zastosowanie nowoczesnych materiałów, minimalistycznego designu i zrównoważonej estetyki czyni budynek nie tylko miejscem nauki, ale również architektonicznym dziełem sztuki.

Reprezentacyjne wejście  od strony dziedzińca uniwersyteckiego staje się symbolicznym przejściem, otwierając przestrzeń edukacyjną na społeczność akademicką. To nie tylko drzwi, ale również zaproszenie do interakcji i dialogu z otoczeniem.

Budynek będzie znajdował się w bezpośrednim sąsiedztwie innych istniejących budynków uniwersyteckich: Biblioteki, Wydziału Humanistycznego, Wydziału Prawa i Nauk Społecznych, Uniwersyteckiego Centrum Sportu wraz z infrastrukturą towarzyszącą, jak: parkingi, chodniki, drogi wewnętrzne).

INNOWACYJNE TERENY ZIELONE Z ZEWNĘTRZNYMI SCHODAMI

Aranżacja terenów zielonych wokół projektowanego budynku dydaktycznego jest niczym połączenie natury z funkcjonalnością. Zewnętrzne schody terenowe prowadzące na taras stanowią nie tylko element architektoniczny, ale przede wszystkim zapewniają dynamiczne i estetyczne doświadczenie przestrzeni otwartej.

Zaletą tych schodów jest ich wielowymiarowa funkcjonalność – poza aspektem estetycznym, oferują one także wygodne miejsca do odpoczynku lub nauki na świeżym powietrzu, umożliwiając użytkownikom delektowanie się otoczeniem przyrody. Ich konstrukcja została starannie przemyślana, integrując niskie rośliny ozdobne, które nie tylko dodają kolorów, ale także pełnią funkcję ozdoby i naturalnej separacji przestrzeni.

Przy głównym placu przed wejściem do budynku zaaranżowano atrakcyjną strefę, która może służyć zarówno wypoczynkowi jak i funkcji wystawienniczej. Znajdują się tu siedziska otoczone zielenią i niskie postumenty ze zintegrowanym oświetleniem dedykowane dla wystaw plenerowych lub stałej ekspozycji.

W sercu budynku, w bezpośrednim sąsiedztwie foyer i głównego holu znajduje się zielone patio z ogrodem japońskim, które stanowi ciekawe tło dla ekspozycji rzeźb. To unikalne połączenie natury ze sztuką, gdzie kamienie, rośliny i struktury przestrzenne tworzą harmonijne otoczenie, inspirujące do refleksji i kontemplacji. To nie tylko przestrzeń rekreacyjna, ale także otwarta galeria sztuki na świeżym powietrzu, tworząca unikalne doświadczenie dla użytkowników budynku i odwiedzających.

Kolejnym wykreowanym miejscem jest taras położony pomiędzy budynkiem administracyjnym a budynkiem Wydziału Sztuki. Usytuowanie tarasu sprawia, że jest to przestrzeń dostępna zarówno z ogólnej wspólnej komunikacji, z pracowni plastycznych jak i z zewnętrznego terenu zielonego urządzonego przy budynku. Równocześnie zaznaczamy, że taras jest pewną alternatywą a rezygnacja z niego nie wpłynie na zmianę układu funkcjonalnego w projektowanym budynku.

CZYTELNY PODZIAŁ FUNKCJI W BUDYNKU

Projekt zakłada staranne rozdzielenie poszczególnych funkcji w budynku, z myślą o zapewnieniu optymalnych warunków pracy dla studentów i pracowników. Oddzielne strefy obejmują Wydział Sztuk Wizualnych, Katedrę Muzyki, sale wykładowe oraz część administracyjną. Ta struktura przestrzenna ma na celu zminimalizowanie wzajemnych zakłóceń pomiędzy użytkownikami różnych części obiektu.

Architektura budynku została dostosowana do pełnionych funkcji poszczególnych przestrzeni. Pracownie plastyczne posiadają większą wysokość, co sprzyja swobodzie ruchu i dostępowi do naturalnego światła, wspierając tym samym proces twórczy artystów. Z kolei niewielkie sale do ćwiczeń muzycznych zostały zaprojektowane na kondygnacjach o niższej wysokości, co pozwala na lepszą akustykę i optymalne warunki dla praktyk muzycznych.

Części wspólne, takie jak sale wykładowe czy przestrzenie administracyjne, zostały starannie zaplanowane, aby zapewnić efektywną organizację pracy. Sale wykładowe zostały umieszczone tak, by były łatwo dostępne dla wszystkich studentów, a jednocześnie pozostawały w bezpośrednim sąsiedztwie poszczególnych wydziałów artystycznych. Część administracyjna została zaprojektowana w taki sposób, aby umożliwiać sprawną koordynację działań uczelnianych.

Poszczególne strefy funkcjonalne zostały rozplanowane z uwzględnieniem stron świata oraz wzajemnych relacji.

Wydział Sztuki znajduje się w bryle północnej, z dogodnym podjazdem zaopatrzenia i warunkami oświetleniowymi. 

Budynek administracyjny eksponowany jest od strony dziedzińca uniwersyteckiego, co zapewnia tej strefie odpowiednią rangę. Równocześnie oddalenie pomieszczeń biurowych od pomieszczeń pracowni i sal ćwiczeniowych zapewnia ciszę w strefie biurowej.

Katedra Muzyki projektowana jest w bryle południowo wschodniej. Z sal muzycznych rozciąga się daleki, kojący widok na zieleń.

FASADA I UKŁAD BRYŁ

Zaprojektowaliśmy fasadę w systemie aluminiowym zapewniającą ograniczenie dostępu światła słonecznego do pracowni plastycznych. Głębokie gzymsy międzykondygnacyjne oraz pionowe żyletki zacieniają wnętrza tam, gdzie jest to wskazane, pozostawiając równocześnie odpowiednią przestrzeń dla zapewnienia doświetlenia i widoku.

Elementy na elewacji stanowiące integralną część budynku, to element, który przyciąga uwagę i nadaje budynkowi charakter.

W tym nowoczesnym budynku  Uniwersytetu minimalizm nie oznacza ograniczenia, lecz wyrafinowaną elegancję. Każdy element jest starannie przemyślany, a minimalistyczny design to nie tylko estetyka, ale także filozofia, która kształtuje przestrzeń.

Minimalistyczny design tej struktury jest jak kompozycja muzyczna, gdzie każda nuta ma swoje miejsce i znaczenie. Proste formy, klarowne linie i powściągliwość w detalach składają się na spójną wizję. Każda bryła ma swoją funkcję, proporcje, a ich harmonijne współistnienie tworzy unikalną całość.

Gra świateł na elewacjach to nie tylko ozdobny element, ale dynamiczny środek wyrazu. Zmienne światła podkreślają strukturę budynku, podczas gdy cienie nadają mu trójwymiarowy charakter. To niczym taniec świateł, który nadaje budynkowi pulsującą energię i zmieniającą się wizualną dynamikę

SALA KONCERTOWA: DOSKONAŁOŚĆ DŹWIĘKU I ESTETYKI

W sercu uniwersyteckiego budynku, od wschodniej strony , wznosi się nasza flagowa Sala Koncertowa – dzieło sztuki akustycznej i designu. Projekt tej sali nie był jedynie zadaniem architektonicznym, lecz wyzwaniem dla doświadczonego akustyka, który zadbał o najdrobniejsze niuanse akustyki sali. Wydzielona akustycznie, sala stanowi nie tylko przestrzeń do odsłuchu, ale prawdziwe laboratorium dźwięku. Zastosowane technologie, w połączeniu z precyzyjnie dobranej akustyce, tworzą atmosferę, gdzie każda nuta, każdy dźwięk rozbrzmiewa z perfekcyjną klarownością.

Zaprojektowana sala koncertowa została starannie dostosowana do zasad akustyki, przy uwzględnieniu proporcji pomieszczenia zgodnych z zasadami złotego podziału. Szerokość sali wynosi 14,0 m, długość 20,30 m, a proporcje wysokości do szerokości i długości wynoszą 1:1,60:2,33. Scena, o wymiarach 7,0 x 14,0 m.

W celu optymalizacji akustyki zastosowano różnorodne rozwiązania. Wnętrze pomieszczenia zostanie wyposażone w panele z mikroperforacją, które rozpraszają, odbijają i pochłaniają dźwięki, gwarantując doskonałe parametry akustyczne. Ściany zostaną pokryte okładzinami z drewna fornirowanego o naturalnym kolorze, nadając wnętrzu elegancki wygląd. Sufit zbudowany z podwieszonych paneli akustycznych z płyt gipsowo-kartonowych w kolorze kremowym oraz częściowo nachylony umożliwi skierowanie dźwięku z sceny ku wszystkim obszarom widowni.

Strop żelbetowy, pomalowany na czarno, będzie efektownym kontrastem we wnętrzu nowoczesnej sali. Przestrzeń techniczna nad sufitem podwieszonym zostanie wykorzystana na instalacje wentylacji i klimatyzacji. (Instalacje w izolacji czarnej kauczukowej)

Dodatkowo, w części cokołowej ścian umieszczone zostaną instalacje klimatyzacyjne i wentylacyjne, ukryte za okładziną. Umożliwi to uzyskanie niskich prędkości powietrza a tym samym zapewni „ciszę” w trakcie działania instalacji

Przy wejściach do sali znajdą się śluzy akustyczne – przedsionki wejściowe z drzwiami akustycznymi o izolacji dźwiękowej 45 dB. Widownia pomieści 140 miejsc siedzących, ułożonych w układzie mijankowym, z zaplanowanym miejscem dla osób niepełnosprawnych w pierwszym rzędzie. Dzięki temu układowi, każdy widz ma zapewnione doskonałe pole widzenia bez zakłóceń.

Projekt uwzględnia również płaski układ podłogi zgodny z wymaganiami Uniwersytetu. Wszystko to razem tworzy funkcjonalną i estetyczną przestrzeń koncertową, spełniającą wysokie standardy akustyczne i zapewniającą wygodę dla widzów raz możliwości zmiany aranżacji wnętrza.

Projekt akustyczny przewiduje różnorodne konfiguracje sceniczne, umożliwiające zarówno kameralne recitale, jak i rozbudowane koncerty. Ergonomiczne miejsca dla publiczności, idealnie wkomponowane w przestrzeń, pozwalają na pełne skupienie się na muzyce, a jednocześnie zachwycają estetyką.

Nowoczesne wyposażenie scenicznego i akustycznego to nie tylko standardy branżowe, ale najwyższa jakość dostosowana do wymagań artystów i słuchaczy. Zaawansowane systemy oświetleniowe ze sterowaniem DALI i profesjonalne systemy nagłośnieniowe – podkreślają każdy aspekt koncertu, tworząc wizualne i dźwiękowe doświadczenie na najwyższym poziomie.

Sala Koncertowa to nie tylko miejsce do nauki i muzykowania – to przestrzeń, w której dźwięk staje się sztuką, a każde wydarzenie muzyczne nabiera wyjątkowego charakteru. To nie tylko sala koncertowa, to filozofia doskonałości dźwięku.

REŻYSERKA SALI KONCERTOWEJ

Pomiędzy sala koncertowa a salą kameralna zaprojektowana jest Reżyserka, gdzie każdy element sceniczny jest starannie planowany i analizowany.

Wyposażone w nowoczesne pulpity nagłośnienia i oświetlenia, to miejsce, gdzie reżyser przygotowuje się do wprowadzenia swojej wizji na scenę. Dzięki nim reżyser ma pełną kontrolę nad każdym aspektem przedstawienia, obserwując zarówno scenę, jak i pracę zespołu technicznego.

Reżyserka w naszym projekcie to nie tylko wytłumiony akustycznie pokój z widokiem na scenę – to centrum kreatywności, miejsce, w którym każdy detal, każde światło i dźwięk są zaplanowane, by stworzyć niezapomniane widowisko. To strategiczna baza dla tych, którzy kształtują sztukę światła i dźwięku na scenie.

Jako wariant projektujemy w reżyserce System rejestracji dźwięku, umożliwiający jednoczesną rejestrację do 32 kanałów audio. Źródłem rejestracji systemu będzie podłączany w wielu lokalizacjach mobilny case rack, zawierający interfejsy przedwzmacniaczy mikrofonowych, pracujące w standardzie DANTE. Pomieszczenie reżyserki zostanie wyposażone w studyjne monitory odsłuchowe bliskiego pola zarządzane poprzez kontroler monitorów umożliwiający dodatkowo komunikację zwrotną „TalkBack”, poprzez wbudowany mikrofon, z systemem odsłuchu personalnego.

Przenosimy się do Sali Studyjnej, gdzie intymność spotyka się z kreatywnością. To miejsce, gdzie uczestnicy spotkań studyjnych, małych koncertów czy prób projektują swoje sztuki w atmosferze pełnej zaangażowania i inspiracji.

Przestrzeń do pracy grupowej, prób i zajęć studyjnych: Sala Studyjna została zaprojektowana jako wszechstronne miejsce, idealne do pracy zespołowej, przeprowadzania prób oraz zajęć studyjnych. Zmienny układ przestrzeni umożliwia dostosowanie jej do różnych celów i form artystycznych.

Wyposażona w odpowiednią aparaturę i technologię: Nie jest to tylko sala, to również pracownia studyjna, wyposażona w nowoczesną aparaturę i technologię, dostosowaną do potrzeb każdej dziedziny sztuk muzycznych. Dzięki temu uczestnicy mają dostęp do najnowocześniejszych narzędzi, które wspomagają ich twórczą pracę.

Mniejsza Sala Studyjna to nie tylko miejsce zajęć czy prób – to kreatywne laboratorium, w którym pomieszczenie staje się płótnem dla artystycznych eksperymentów. To intymna przestrzeń, gdzie każdy uczestnik może rozwijać swoją sztukę, otoczony inspirującym otoczeniem i nowoczesnym wyposażeniem.

SALA WYKŁADOWA TANECZNA: HARMONIA RUCHU I DŹWIĘKU

Przenosimy się z kameralnej atmosfery koncertowej do dynamicznej przestrzeni – Sali wykładowej tanecznej. To miejsce, gdzie rytm staje się nauczycielem, a harmonia ruchu splata się z dźwiękiem, tworząc inspirujące środowisko dla chórów i praktyk tanecznych.

Jest to przestrzeń dostosowana do praktyk tanecznych i ćwiczeń chóru: Sala została stworzona z myślą o maksymalnym komforcie dla artystów. Elastyczne podłogi amortyzujące, dostosowane do intensywnych ruchów tanecznych (wykładzina taneczna), oraz ergonomiczne rozwiązania dla chórów, to kluczowe elementy, które sprzyjają doskonałej jakości praktyk.

Duże przeszklone ściany wpuszczające naturalne światło: Zintegrowane z otoczeniem przeszklone ściany nie tylko wprowadzają dużą ilość naturalnego światła, ale również zapewniają uczestnikom  widoki na otaczający krajobraz. To połączenie funkcjonalności (otwierane okna do przewietrzania) z estetyką, które inspiruje i dodaje energii.

Zintegrowany system dźwiękowy: Sala wyposażona będzie w zaawansowany system dźwiękowy, dostosowany do specyfiki ćwiczeń tanecznych i prób chóru. Krystaliczne brzmienie dźwięków, precyzyjnie rozchodzące się po przestrzeni, stanowi nieodłączny element doskonałej jakości praktyk artystycznych.

Instalowany na stałe system głośnikowy będzie miał za zadanie równomiernie nagłośnić całą powierzchnię sali, uzyskując przy tym natężenie maksymalne nie mniejsze niż 90dB SPL (Z). Nagłośnienie sali prób należy wykonać w oparciu o aktywne zestawy głośnikowe w konfiguracji:

2 głośniki szerokopasmowe , 2-drożne, oparte o przetwornik nisko tonowy min. 12”, posiadające wzmacniacz z DSP,  1 głośnik niskotonowy , oparty o przetwornik min. 15”, posiadający, wzmacniacz z DSP.  Sygnał audio do głośników, dostarczany będzie poprzez protokół DANTE, z wykorzystaniem konwertera DANTE na sygnał analogowy DTA

Specjalistyczne podłogi i lustra dla doskonałej akustyki i obserwacji: Każdy detal, od specjalistycznych podłóg, które chronią stawy tancerzy, po duże lustra wspomagające obserwacje, został zaprojektowany z myślą o pełnym wsparciu artystów. To miejsce, w którym taniec i śpiew stają się jednością.

Sala Wykładowa Taneczna to więcej niż tylko przestrzeń do ćwiczeń – to środowisko, w którym artystyczna ekspresja łączy się z nauką, tworząc miejsce, gdzie ruch i dźwięk spotykają się w pełnej harmonii.

WYDZIAŁ SZTUKI – UNIKALNE SALE

Projekt przestrzeni przeznaczonej dla Katedry Sztuki, skupiającej się na rzeźbie i malarstwie, to wyraz zrozumienia głębokiej potrzeby stworzenia otoczenia sprzyjającego twórczości i rozwoju artystycznego. Sale te nie tylko spełniają funkcje praktyczne, ale również stają się inspirującym miejscem.

Sala wystaw utrzymana w ascetycznym charakterze, z profesjonalnym systemem oświetlenia wystawy

Oprócz pracowni artystycznych, sale te obejmują przestrzenie do prezentacji prac, a także sale seminaryjne, gdzie teoria i praktyka spotykają się w inspirującym dialogu. To kompleksowe podejście do przestrzeni edukacyjnej, uwzględniające zarówno proces twórczy, jak i wymiar teoretyczny sztuki.

W rezultacie, sale przeznaczone dla Katedry Sztuki – Rzeźby i Malarstwa, stanowią oazę kreatywności, w której artyści mogą rozwijać swoje talenty,

Sale rzeźby to przestronne i dobrze oświetlone przestrzenie, stworzone z myślą o potrzebach artystycznych. Okna dostarczają naturalnego światła, tworząc atmosferę, w której detale prac artystycznych mogą rozkwitać. Projekt ergonomii przestrzeni umożliwia artystom swobodne operowanie narzędziami, bez ograniczeń fizycznych. Specjalnie zaprojektowane stanowiska pracy pozwalają na maksymalną swobodę ruchu, jednocześnie umożliwiając precyzyjną kontrolę nad każdym detalem dzieła.

MODUŁOWOŚĆ I POWTARZALNOŚĆ KONSTRUKCJI, RZUTU I FASADY

Ten nowoczesny budynek dydaktyczny redefiniuje koncepcję przestrzeni edukacyjnej poprzez zastosowanie konstrukcji słupowo-płytowej. Ta  technologia nie tylko podkreśla elastyczność przestrzeni, ale także umożliwia łatwą adaptację poprzez zastosowanie lekkich akustycznych ścian działowych. Stropy są płaskie bezbelkowe a w miejscach przecięcia ze słupami projektujemy dodatkowe zbrojenie na przebicie bez pogrubiania płyt stropowych.

W rzeczywistości, konstrukcja słupowo-płytowa oferuje nieograniczone możliwości aranżacyjne, umożliwiając dostosowanie przestrzeni do różnych potrzeb edukacyjnych. Wyjątkowe połączenie solidnych, pionowych słupów z „lekkimi”, płytowymi elementami gwarantuje nie tylko stabilność, ale także zachowuje otwartość przestrzeni.

Dodatkowo, lekkie akustyczne ściany działowe, stanowiące integralną część tej konstrukcji, pozwalają na łatwą rekonfigurację pomieszczeń w zależności od potrzeb. To innowacyjne podejście nie tylko poprawia funkcjonalność przestrzeni, ale także umożliwia efektywne zarządzanie akustyką w różnych obszarach budynku. Dzięki temu możliwe jest szybkie dostosowanie sal lekcyjnych do zajęć o różnym charakterze, zapewniając jednocześnie optymalne warunki słuchowe dla uczestników. Nowoczesna i optymalna konstrukcja, , stanowi niezaprzeczalną wartość dodaną tego projektu, umożliwiając zmiany układu pomieszczeń w trakcie budowy lub w czasie użytkowania budynku uniwersyteckiego.

Modułowość konstrukcji i elewacji tego budynku to nie tylko architektoniczna koncepcja, to nie fanaberia tylko podstawy projektowania i szybkiego budowania. Optymalizacja elewacji i konstrukcji w module 140 cm to nie tylko estetyczna jednolitość, ale również elastyczność, funkcjonalność i efektywność w jednym.

Siatka konstrukcyjna 140 cm to precyzyjny system, który umożliwia szybki montaż i demontaż poszczególnych elementów. Każdy element jest starannie dostosowany do standardowego wymiaru 140 cm, co nie tylko ułatwia proces budowy, ale także daje projektantom szerokie pole do tworzenia unikatowych konfiguracji.

Elewacje oparte na module 70, 140 cm to praktyczne podejście do projektowania. Każdy panel elewacyjny, każde okno, zostały starannie dopasowane do tego wymiaru, co sprawia, że są one z łatwością zamienne i dostosowywalne. To nie tylko estetyczna jednolitość, ale również funkcjonalność, która pozwala na dynamiczną modyfikację wyglądu budynku w zależności od potrzeb i zmieniających się trendów.

Elastyczność modularnej konstrukcji to również efektywne zarządzanie przestrzenią wewnętrzną. Kiedy każdy element jest skalowalny w module 140 cm (moduł stosowany w biurowcach), organizacja wnętrza staje się intuicyjna i łatwo dostosowana do różnych potrzeb. To podejście daje również elastyczność w planowaniu przestrzeni, umożliwiając łatwe dostosowanie do zmieniających się funkcji i wymagań użytkowników.

Efektywność w module 140 cm to nie tylko oszczędność czasu, ale również optymalne wykorzystanie zasobów. Każdy element jest precyzyjnie wyprodukowany, co eliminuje marnotrawstwo materiałów. To także zaawansowane podejście do efektywności energetycznej, gdzie precyzyjnie dopasowane elementy minimalizują straty cieplne.

W rezultacie, modularność to filozofia projektowania, która łączy w sobie estetykę, funkcjonalność i efektywność.

KLIENT
Uniwersytet im. Jana Kochanowskiego
LOKALIZACJA
Kielce
PROJEKT
2024
POWIERZCHNIA
7000
45 Widok z poziomu człowieka nr 3-1 uniwersytet jana kochanowskiego kielce 1920
59 Widok z lotu ptaka nr 8-1 uniwersytet jana kochanowskiego kielce 1920
51 Widok z poziomu człowieka nr 9-1 uniwersytet jana kochanowskiego kielce 1920
58 Widok z lotu ptaka nr 7-1 uniwersytet jana kochanowskiego kielce 1920
50 Widok z poziomu człowieka nr 8-1 uniwersytet jana kochanowskiego kielce 1920
43 Widok z poziomu człowieka nr 1-1 uniwersytet jana kochanowskiego kielce 1920
52 Widok z lotu ptaka nr 1-1 uniwersytet jana kochanowskiego kielce 1920
48 Widok z poziomu człowieka nr 6-1 uniwersytet jana kochanowskiego kielce 1920
47 Widok z poziomu człowieka nr 5-1 uniwersytet jana kochanowskiego kielce 1920
42 Widok - dziedziniec-1 uniwersytet jana kochanowskiego kielce 1920
34 Widok - sala koncertowa widownia-1 uniwersytet jana kochanowskiego kielce 1920
38 Widok - sala wystawiennicza-1 uniwersytet jana kochanowskiego kielce 1920
35 Widok - sala koncertowa scena-1 uniwersytet jana kochanowskiego kielce 1920
37 Widok - hol główny-1 uniwersytet jana kochanowskiego kielce 1920
46 Widok z poziomu człowieka nr 4-1 uniwersytet jana kochanowskiego kielce 1920
41 Widok - sala tańca-1 uniwersytet jana kochanowskiego kielce 1920
55 Widok z lotu ptaka nr 4-1 uniwersytet jana kochanowskiego kielce 1920
54 Widok z lotu ptaka nr 3-1 uniwersytet jana kochanowskiego kielce 1920
36 Widok - hol główny-1 uniwersytet jana kochanowskiego kielce 1920
53 Widok z lotu ptaka nr 2-1 uniwersytet jana kochanowskiego kielce 1920
56 Widok z lotu ptaka nr 5-1 uniwersytet jana kochanowskiego kielce 1920
57 Widok z lotu ptaka nr 6-1 uniwersytet jana kochanowskiego kielce 1920